Tuesday, July 18, 2017

Nasihat


Assalamualaikum..

Sebenarnya dah lama nak tulis pasal ni tapi sebab time tu bulan puasa i was like..malas lah nak membebel panjang2 😂 Just nak remind ourselves dan doa moga2 dalam kita sampaikan kebaikan jangan sampai hilang adab dan asas nilai kemanusiaan. Apa yang kita post kat IG,FB or Twitter walaupun niat untuk 'menasihati' or berdakwah pastikan juga ia adalah fakta yang betul takut nanti jatuh fitnah dan ia tidak berbaur sindiran.Semua orang berhak menulis apa yang dia rasa dan perlu tulis tapi tidak bermakna ia bebas memburukkan dan menjatuhkan maruah orang lain.
Cara kita cakap,cara kita layan orang,cara kita menulis,jow we see thing pun kira dakwah,jangan lupa tu.Nak hijrah,nak baiki diri tak payahlah sampai suka merendah-rendahkan orang.I'm sure u tahu yang hati orang boleh balik-balik.
Kadang2 kita tak perasan kita nak tegur so called negative stuff yang orang tu buat or kesilapan lampau dia sampai cara kita jadi double triple negative.Tapi kita always jadi defensive dgn anggap perasaan negative tu wujud sebab orang tu buat salah,bukan masalah hati u,come on...
Saya takut gila nak beriya sangat burukkan orang sebab saya dah tak buat or x pernah buat tambah lagi kalau benda tu tak betul dan kita hanya dengar dari sebelah pihak jer.Saya tak tahu kot one day saya buat or keturunan saya.Nauzubillah...
Jadi saat doa kat Tuhan moga hati kita tak bolak-balik,ingat juga orang yang kita rasa berdosa sangat tu,Tuhan boleh balikkan hati dia jadi better.
Ameen for myself and You ❤️

Oh i hope its not too late to wish selamat hari raya maaf zahir dan batin..raya kan sebulan hehehe..
Till then..salam 😊

perut tu tak boleh nak sorok dah..mak redha jela baju semua dah tak muat  ðŸ˜‚😂😂 *hint nak baju baru *

No comments:

Post a Comment